חברת עדשות המגע CooperVision, מבית ענקית הבריאות האמריקאית The Cooper Company, נחשבת לאחת המובילות מתחומה בעולם. היא פועלת כבר עשרות שנים בתחום זה, והיקף המכירות שלה מגיע לסכומי עתק מדי שנה ושנה. מוצרי החברה נחשבים לאמינים ביותר, ונועדו לתת מענה למגוון רחב של בעיות עיניים.
ההיסטוריה של CooperVision
במהלך שנות ה-80 וה-90 של המאה הקודמת, רכשה CooperVision מספר חברות קטנות אשר ייצרו עדשות מגע, דבר שהגדיל את נפח הייצור שלה בעשרות מונים. יחד עם אלה, גדל גם המחקר והפיתוח של החטיבה, דבר שסייע לה להעמיד את צי המוצרים הרחב שמאפיין אותה כיום.
בשנת 2005, נחשבה CooperVision לחברת עדשות המגע השלישית בגודלה בעולם. באשר למכירות, הרי שב-2011 צוינה נקודת משמעותית ביותר בהיסטוריה של החברה – והיא הגעה למיליארד דולר מכירות בעולם, מספר עצום בגודלו ביחס למתחרים. המטרה המוצהרת של החברה, מיותר לציין, היא להמשיך ולשפר אפילו את היבטים אלה.
מוצרי החברה
סדרת Biofinity ראויה לאזכור גם כן. אלו הן עדשות Premium נוחות, מבוססות על נוסחת סיליקון הידרוג’ל ייחודית. עדשות אלה חדירות מפני לחות, ולכן אינן גורמות ליובש בעין. ניתן לשים אותם באופן רציף למשך כשבוע מבלי להחליף אותן, דבר שמסייע עוד יותר עבור האוכלוסיה הרחבה אשר זקוקה לעדשות מגע.
הן מגיעות במספר דגמים, חלקם יומיים וחלקם חודשיים. הייחוד שלהן הוא טכנולוגיית ה-PC, המבוססת על שימוש במולקולות הנמצאות באופן טבעי בתאי הממברנה האנושיים, אשר מושכות אליהן לחות. לכן, ניתן לשים את העדשה שעות ארוכות, ללא תחושת יובש בעין.
הסדרה החשובה האחרונה אליה נתייחס היא סדרת ה-Frequency. אלו הן עדשות אשר הייחוד שלהן הוא שהן מבוססות באופן פעולתן על מיקוד אור לנקודה מסוימת מאחורי העין, במקום לאזור כללי. התוצאה היא רזולוציה גבוהה יותר, ועומק שדה רחב פי כמה. ניתן למצוא מספר מותגים עיקריים, בהקשר הזה, לרבות toric, sphere, aspheric ואחרים.